Hubspot گزارش می دهد: “تقریباً سه چهارم (۷۴٪) مصرف کنندگان آنلاین از وب سایتهایی با محتوا (به عنوان مثال پیشنهادات ، تبلیغات ، تبلیغات) ناامید می شوند که هیچ ارتباطی با علایق آنها ندارد. شخصی سازی پیام های بازاریابی به شما امکان می دهد پیام های تبلیغاتی را با شناسایی خصوصیات مشتری منحصر به فرد تنظیم کنید. این امر به شما امکان می دهد به جای هدر دادن یک پیام به توده ها ، در یک سطح فردی به مشتریان برسید. شخصی سازی را می توان در کپی وب سایت ، کتاب های الکترونیکی ، وبینارها ، ایمیل ها ، پست های رسانه های اجتماعی ، محتوای تعاملی و موارد دیگر از آن معرفی کرد. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید شخصی سازی را در استراتژی بازاریابی خود پیاده سازی کنید.

مرحله اول: استراتژی خود را برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی

قبل از اجرای استراتژی بازاریابی یک به یک. سوالات زیر را در نظر بگیرید تا بفهمید سازمان شما چگونه این اجرای را انجام خواهد داد.

     

  1. چه پیام تجاری را می خواهم برای افراد ارسال کنم؟
  2.  

  3. من امیدوارم چه نوع رفتارهای مشتری را فعال کنم (بازدیدهای مکرر ، افزایش اعتماد ، خریدهای بیشتر و غیره)؟
     
  4. چه منابع بازاریابی داریم (یا می توانیم ایجاد کنیم) که یک استراتژی را بر سر استراتژی دیگر فعال می کند؟
  5.  

  6. آیا این طرح نیاز به یک تعهد کوتاه مدت یا بلند مدت دارد؟
  7.  

  8. آیا من منابع کافی برای فعال کردن موفقیت (افراد ، ابزارها ، زمان ، و غیره) دارم؟

مرحله دوم: برنامه خود را تنظیم کنید

وقتی برنامه خود را اجرا کردید ، زمان آن رسیده که حرکت کنید! با شناسایی تکنیک های جمع آوری اطلاعات که برای آگاهی از برنامه بازاریابی شخصی خود و چگونگی و زمان استفاده آنها از آنها استفاده می کنید ، شروع کنید. در اینجا چند روش برای تحقیق در مورد مخاطبان خود آورده شده است:

     

  1. نظرسنجی ها و پرسشنامه ها
  2.  

  3. مباحث غیررسمی
  4.  

  5. گروههای رسمی تمرکز
  6.  

  7. بازخورد ناشناس (از طریق ایمیل یا وب سایت شما)
  8.  

  9. رسانه های اجتماعی

سعی کنید تا حد امکان اطلاعاتی را از مشتریان و مشتریان بالقوه خود جمع آوری کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن از یک قالب استفاده کنید. ممکن است یک یا دو سوال بیشتر از یک بررسی طولانی باعث بازخورد شود.

مرحله سوم: تاکتیک های بازاریابی خود را انتخاب و اجرا کنید

اکنون آماده هستید تا اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید ، و همچنین استراتژی کلی شخصی سازی خود را به کار بگیرید. در اینجا چند روش بازاریابی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید:

     

  1. ایمیل های خود را از یک مارک انسانی ، و نه از یک مارک ارسال کنید. ایمیل یکی از ساده ترین راه ها برای شروع کار با شخصی سازی است. به جای اینکه فرستنده شما نام شرکت شما باشد ، آن را از نام یک شخص واقعی در بازاریابی یا تیم اجرایی خود تهیه کنید. اگر از الگوهای ایمیل استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که به نظر نمی رسد که توسط یک ماشین بازاریابی ساخته شده باشند. شما می خواهید نامه های الکترونیکی خود را به عنوان معتبر خاموش کنید.
  2.  

  3. استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی . ابزارهای اتوماسیون می توانند بر اساس علاقه مند به محتوا ، فعالیتهای پرورشی را آغاز کنند. اگر یک سربرگ کتابهای الکترونیکی را با تمرکز بر روی یک موضوع خاص بارگیری کند ، به عنوان مثال ، می توانید آنها را در یک پیام ایمیلی قرار دهید که در آن پیام خاص قرار دارد و تأیید می کند که قبلاً برخی از مطالب شما را تجربه کرده اند.
  4.  

  5. بخش بانک اطلاعاتی ایمیل خود توسط Persona: شما می توانید بانک اطلاعات الکترونیکی خود را از چند طریق تقسیم کنید ، اما ساده ترین (و اغلب مؤثرترین) با بازاریابی شخص است. وقتی شخصیت بازاریابی خود را تعریف کردید ، با استفاده از زبانی که در نقاط درد خاصی دیده می شود ، پیام شخصی را به هرکدام معرفی کنید.
  6.  

  7. از نامهای گیرندگان خود استفاده کنید: نوشتن “مشتری عزیز” ، “به [نام]] و سایر تبریکات در ایمیل های شما کمک نمی کنند تا به اهداف شخصی سازی خود برسید. استفاده از نام واقعی (و تأیید شده!) سرب دشوار نیست. اگر چشم انداز فرم را پر کرده است ، باید حداقل نام او را دریافت کرده باشید. اکنون از آن استفاده کنید!
  8.  

  9. ایجاد محتوا شخصی محور: وقتی فرآیند شخصی سازی را شروع می کنید ، ایجاد محتوا با محوریت شخصیت مهم است. Personas نزدیکترین شخصی است که می توانید برای ارسال محتوای سفارشی به هر چشم انداز بدست آورید – اما به شکلی که برای مشاغل با هر اندازه معقول باشد مقیاس بندی می شود. همه اندازه ها متناسب با همه نیستند. محتوای مبتنی بر پرسنل می تواند به شما در تنظیم پیام های مخاطبان مناسب کمک کند.
  10.  

  11. پاسخگویی به مشتری به شخصه در رسانه های اجتماعی: به نظر می رسد یک شخص فاقد ذهن بتواند یک شخص واقعی را پاسخ دهد که به مشتریان و چشم اندازهای رسانه های اجتماعی پاسخ دهد ، اما بسیاری از شرکت ها این روند را خودکار می کنند. مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از رسانه های اجتماعی برای انجام تحقیقات مربوط به محصول و خدمات خود استفاده می کنند ، بنابراین شما باید در آنجا باشید. اطمینان حاصل کنید که به طور روزانه (حداقل از جمله آخر هفته ها) فعالیت رسانه های اجتماعی خود را رصد می کنید و برای تهیه مناسب ترین مطالب برای پاسخگویی به نیازهای فردی هر شخص آماده هستید.
  12.  

  13. ایجاد صفحات هدفمند برای فرود: در اینجا مکان دیگری استسوناها وارد بازی می شوند. می توانید پیام های ایمیل خود را به همان روشی که با سایر قالب های محتوای خود انجام می دهید ، تنظیم کنید. یا اگر پهنای باند برای انجام این کار را برای همه افراد خود ندارید ، می توانید به جای آن صفحات فرود هدفمند را برای پیشنهادهای مختلف خود ایجاد کنید.

مزایای شخصی سازی

مزایای شخصی سازی دو مورد است: مشتری از یک کاربر با تجربه برخوردار است که به وضعیت نیاز آنها بسیار مرتبط است ، لذت می برد ، در حالی که شما به عنوان یک شغل می توانید بدست آورید:

     

  1. مجموعه ای غنی از داده های مشتری : تاکتیک های شخصی سازی عادت ها و حرکات مشتریان بالقوه را ردیابی می کند ، و به بازاریاب ها داده های ارزشمندی را ارائه می دهد که ممکن است آنها را با یک کمپین سنتی بازاریابی تر دریافت نکنند. اگر هدایت خود را به فروش منتقل کنید ، آنها بهتر می دانند که به چه کسانی می فروشند و چگونه محصول / خدمات شما متناسب با نیازهای آنها است. اگر به یک صفحه تجارت الکترونیکی هدایت می شوید ، می توانید مشتریان را به سمت کالاهایی که احتمالاً خریداری می کنند هدایت کنید
  2.  

  3. هواداران وفادار: هنگامی که مشتریان احساس می کنند نیازهای آنها برآورده شده است و یک شرکت واقعاً به آنها اهمیت می دهد ، احتمالاً در آینده برای خرید محصولات یا خدمات اضافی به آن شرکت باز می گردند. شخصی سازی به مشتریان کمک می کند تا احساس کنند که داستان شما داستان آنهاست
  4.  

  5. شرکت با ارزش شرکت اطلاعاتی: اطلاعات به دست آمده از ردیابی مشتریان می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چه چیزی و از نظر پیام ها و تاکتیک های بازاریابی کار نمی کند.

نمونه هایی از شخصی سازی انجام شد درست

طبق اطلاعات دیجیتال ترندز ، ۷۳٪ از مصرف کنندگان ترجیح می دهند با مارک هایی که از اطلاعات شخصی استفاده می کنند ، برای ارتباط بیشتر تجربیات خرید خود ، تجارت کنند. در اینجا هفت مارک وجود دارد که فقط این کار را انجام داده اند – و جوایز را به دست آورده اند!
دیجیتال

۱ ٫ کمپین های مبتنی بر هویت: این نوع کمپین ها برای انتخاب خود به بخش ها ، به مشتریان متکی هستند تا وقتی بازاریاب ها از آن اطلاعات برخوردار باشند ، می توانند از آن برای ایجاد پیام های شخصی و ارائه خدمات استفاده کنند. تبلیغاتی را انتخاب کنید که بیشتر به آنها مربوط باشد. یکی از نمونه های موفق یک کمپین مبتنی بر هویت ، “اشتراک یک کک” کوکاکولا است. “در سال ۲۰۱۴ ، هنگامی که کارزار را در استرالیا انجام داد قبل از جهانی شدن شخصی سازی را به سطح بعدی رساند. اما در مرحله اول ، به ۱۲ میلیون برداشت رسانه ای ، افزایش ۴ درصدی مقوله و ۷ درصد افزایش در بزرگسالان جوان دست یافت.

۲ Em ایمیل های مبتنی بر موقعیت مکانی: OfficeMax اغلب پیامهای تبلیغاتی ارسال می کند که شامل اطلاعات مخصوص مکان است . این به چشم اندازها کمک می کند تا مراحل بعدی آنها را بطور واضح درک کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که شرکت اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را برای چشم انداز خود داشته باشد ، می تواند فروشگاه هایی را که به آنها نزدیکتر هستند ، پیشنهاد دهد.

۳ Em ایمیل شخصی شده از مدیران حساب

ایمیل های شخصی شده وقتی از شخص واقعی تهیه می شوند بهترین هستند. این دقیقاً همان چیزی است که Hubspot هنگام آزمایش پیام های پاسخ امتناع از طریق ایمیل با شخصی که اطلاعات نمایندگان حساب دارند ، آزمایش کرد. ایمیل های این شرکت تنها با نرخ کلیک ۷۳/۰ درصد بود. با این حال ، هنگامی که آنها ایمیل های شخصی تر را امتحان کردند ، نرخ کلیک از طریق آن به ۰٫۹۶٪ افزایش یافت و ۲۹۲ کلیک دیگر ایجاد کرد.

۴ ٫ عدم دسترسی به ایمیل Segmented DoggyLoot: DoggyLoot با پرسیدن سؤال در مورد اندازه سگ های خود در طی فرایند انتخاب کردن ، مشترکان خود را تقسیم کرد. این یک راه آسان و سرگرم کننده برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد موارد بالقوه است .

۵ ports گزارشهای مربوط به تولید شخصی: شخصی سازی نیازی نیست که فقط به اطلاعات آینده نگر باشد. همچنین می توان بر روی اقداماتی که انجام می دهند متمرکز شد. RescueTime ، یک شرکت مدیریت زمان ، مشترکان خود را با گزارشهای شخصی از فعالیتهایی که در سایت در آن شرکت می کنند ، درگیر می کند و بر روی قابلیت های مدیریت زمان خود بازی می کند.

۶ Em ایمیل هایی که باعث ایجاد رفتار می شوند: Facebook برای اینکه کاربران خود را درگیر خود کند ، ایمیل های خودکار را برای کسانی که هنوز در یک بازه زمانی مشخص وارد نشده اند ، ارسال می کند (اگر آنها از ایمیل خودداری نکرده اند). این استراتژی برای غول رسانه های اجتماعی خوب کار می کند زیرا “ایمیل های تریگر ۱۵۲٪ بالاتر از ایمیل های سنتی دارند.”

۷ تبلیغات Segmented: شرکت قهوه بوکا جاوا با این نوع رویکرد شخصی موفقیتی را تجربه کرده است. با توجه به Shun a Ward ، نوشتن برای Par dot:

بوکا جاوا … لیست های خود را بر اساس تعداد کیسه ها تقسیم می کندمشتریان قهوه سفارش داد. آنها ایمیلهایی را ارسال کردند که دارای ۱۷٪ تخفیف در سه بسته قهوه به سه بخش منحصر به فرد بودند: مشتریانی که قبلاً دو کیسه ، سه کیسه و چهار کیسه خریداری کرده بودند. غول قهوه دریافت که مشتریان در بخش دو کیسه به احتمال زیاد از تخفیف استفاده می کنند. این به آنها این بینش را می داد که مشتریان به احتمال زیاد به آن پیشنهاد خاص پاسخ می دهند و به نوبه خود توانستند آن مشتریان را ارتقا دهند.

نتیجه گیری

طبق گفته Monetate ، ۴۰٪ از مصرف کنندگان از خرده فروشانی که تجربه خرید را از طریق کانال ها شخصی سازی می کنند ، بیشتر خریداری می کنند. بنابراین اگر با نکات شخصی سازی و تاکتیک های ذکر شده در بالا شروع نکرده اید ، اکنون زمان بسیار خوبی برای انجام این کار است. شرکت هایی که می توانند با موفقیت با استفاده از داده های هویت ، تجربیات شخصی ایجاد کنند ، شاهد افزایش فروش و وفاداری مشتری خواهند بود ، در حالی که شرکتهایی که همچنان با همه صحبت می کنند ، تحت تأثیر منفی قرار خواهند گرفت.

یک دیپلم حرفه ای در بازاریابی دیجیتال مجموعه مهارت های دیجیتالی موجود شما را تقویت می کند ، به شما کمک می کند تا از بازاریابی سنتی به دیجیتال ارتقاء یافته و شناخت خود را که شایسته آن هستید دریافت کنید. امروز بروشور خود را بارگیری کنید.