باید بدونین : 

بیشترین حد مقدار مکمل پروتئینی که باید مصرف کنیم، چقدره؟

تو یه رژیم عادی و عادی، نیاز بدن تون یه گرم پروتئین در ازای هر کیلو از وزن بدن تونه. واسه هر چیزی بیشتر از اون، می تونین مکملای پروتئینی استفاده کنین. با این حال مکملا جانشین مناسبی واسه غذای واقعی نیستن و شما نمی تونین با وجود اونا به اندازه متعادلی از ویتامینا، مینرالا (مواد معدنی) فیبر و اجناس گیاهی لازم واسه بدن برسین.

واسه بیشترین رشد عضلانی چه غذاهایی ایده آل هستن؟

گوشت گوساله پر از کراتینه، ماده ای که در بدن نقش مهمی رو در متابولیسم انرژی عضلات بازی می کنه.

نکته : ۲۰۰ گرم استیک در روز تمرین بخورین تا کراتین رو وارد بدن تون کنین.

سالمون : پر از ویتامین D که به جذب کلسیم کمک می کنه. این ماده معدنی واسه فعل و انفعالات عضلانی بسیار لازمه. ۱۰۰ گرم سالمون عدد مناسبیه.

آوکادو : جذب آنتی اکسیدان های بتاکاروتن و لیکوپن رو در جریان هضم غذا بهتر کنه که مانع آسیب بافتای عضلانی می شه. روزانه نصف آوکادو بخورین.

آناناس : شامل آنزیمای ترکیبی بروملینه که موجب هضم پروتئین غذا می شه. واسه دردهای عضلانی مثل ایبوپروفن عمل می کنه.

انگور : پوست انگور قرمز شامل آنتی اکسیدان بوتانیکاله که مانع از دردهای مفصلی می شه.

چه ساندویچی پر از ویتامینه؟

جعفری پر از ویتامین K  است و به لخته شدن خون کمک می کنه و باعث درمون زودتر زخما می شه. ساندویچ سالامی ساده زیر همراه با جعفری، به شما کمک میکنه تا بعد از هر نوع آسیب، زود بهبود یابید و سریع تر به باشگاه ها و میدون مسابقه برگردین.

مواد لازم واسه دو نفر:

۱۰۰ گرم سالامی برش شده

۲ عدد نون پیتا

۴۰۰ گرم لوبیا

۱/۲ فنجون گوجه خرد شده

۱ مشت جعفری خرد شده

ارزش غذایی واسه هر نفر :

۲۹ گرم پروتئین

۶۲ گرم کربوهیدرات

۱۸ گرم چربی

ماهی واسه کاهش وزن مناسبه؟

بله، ماهی و دیگه اجناس دریایی چربی کمی دارن ولی پر از پروتئین هستن و انتخابای بسیار خوبی هستن. البته خالی از کالری نیستن و در واقع می تونین ماهی رو جانشین دیگه گوشتها در رژیم غذایی خود کنین تا زودتر به وزن ایده آل برسین.

وقتی که حس آشپزی نداریم، بهترین گزینه چیه؟

سبزیجات خام بهترین گزینه به حساب میان. یکی از امتیازات خام خواری، دریافت ویتامینای بیشتره. سبزیجات وقتی که پخته می شن مواد مغذی خود رو تا درصد بالایی از دست میدن به خصوص ویتامین B و C. واسه یه میان وعده کم چرب و مغذی هویج خام برش زده و کرفس در اولویت قرار دارن.

قهوه بهتره یا چای؟

کافئین قهوه ، ۳ برابر چای مشکی یا سبزه و به عنوان نوشیدنی که خواب رو از سرتون می پراند، شناحته شده. چای سبز و مشکی از یه گیاه به عمل میان و مقدار کافئین شون یکیه، اما روند عمل بیاری شون فرق داره. چای مشکی در جای مرطوب اکسیده می شه، ولی برگای سبز سریع خشک می شن. واسه اینکه از تاثیر کافئین موجود در چای مطمئن شید، یه مدت برگا یا کیسه چای رو بخیسانید (در آخر ۳ دقیقه)، وگرنه تانینایی که کافئین رو بند میارن (بلاک می کنن) رها می شن.

.

منبع :